Zorg

Beste voedingsmiddelen voor de ogen

In dit artikel bespreken we een aantal voedingsmiddelen die het zicht bevorderen. Dit zijn de beste voedingsmiddelen voor je ogen die vitaminen en mineralen hebben (Bron: www.lebrille.com). Mocht uw echt merken dat u zicht minder is geworden dan is het altijd van belang om langs te gaan bij een oogarts om oogmetingen te laten doen.

Waarom vis goed is voor de ogen

Ten eerste, in de lijst van beste voedingsmiddelen voor de ogen is vis in uw dagelijkse of wekelijkse dieet is goed. Dus, of het nu zalm, sardines, tonijn of makreel is, het heeft de mogelijkheid om te helpen bij het verbeteren van de gezondheid van het oog. Dit komt doordat vis rijk is aan omega 3 vetzuren. Deze elementen van vis kunnen beschermen tegen staar, droge ogen syndroom of zelfs de macula degeneratie ziekte.

Deze omega 3 vetzuren is een gezonde vet voedingsstof die bijdraagd aan gezondere ogen. Belangrijker nog, deze vetzuren dragen bij aan de ontwikkeling van uw ogen. Specifiek, de gezondheid van het netvlies. Geen fan van vis? Geen zorgen, want uw dagelijkse dosis van omega 3 kan u altijd op een andere manier binnen krijgen. Vandaar zijn er visolie supplementen in de markt. Die komen in zowel capsule en vloeibare vorm voor.

Welke groente geweldig is voor de ogen?

Ten tweede, in de lijst van beste voedingsmiddelen voor de ogen zijn groene blad producten zoals spinazie, andijvie en broccoli. Deze bevorderen een goed gezichtsvermogen. Ook voorkomt het oogziekten zoals staar en maculadegeneratie. Dus, voor een grote verbetering van uw oog gezondheid is luteïne nodig. Mineralen zoals luteïne en zeaxanthine zijn te vinden in bepaalde groene bladgroenten die de gezondheid van het netvlies verhogen. 

Waarom eieren gezond zijn in de ochtend

Als laatst, in de lijst van beste voedingsmiddelen voor de ogen zijn vitaminen, mineralen en voedingsstoffen die zich in eieren bevinden, waaronder luteïne en vitamine A. Deze bevorderen de gezondheid van de ogen. Vitamine A beschermt tegen nachtblindheid en droge ogen, terwijl carotenoïde en luteïne, het risico van macula degeneratie vermindert.