Geen categorie

Wat is CRO? Dat leggen we jou graag uit in deze blog

Online marketing wordt steeds belangrijker voor steeds meer bedrijven. Online marketing wordt namelijk gebruikt om meer klanten uit het internet te halen, of meer omzet te generen met hetzelfde aantal klanten bijvoorbeeld. Nu vraag je je misschien af hoe dat werkt, meer omzet genereren met hetzelfde aantal klanten, en dat is mooi want dat is precies waar deze blog over gaat. Lees dus gauw door!

Meer omzet met hetzelfde aantal klanten

Eigenlijk is dit precies waar CRO om draait. Want wat is CRO? Deze discipline binnen online marketing focust zich erop om meer omzet uit exact dezelfde hoeveelheid klanten te halen. Dit wordt op allerlei verschillende manieren gedaan. Iedere doelgroep is namelijk anders en ook geen website is hetzelfde. Toch zijn er verschillende technieken die altijd weer terugkomen.

Het percentage

Wat CRO doet is het conversiepercentage verhogen. Dit percentage bestaat uit het deel van de website bezoekers dat daadwerkelijk een product of dienst afneemt. Hoe hoger dit percentage, hoe meer omzet er uit hetzelfde aantal bezoekers ontstaat. Logisch, toch?

Testen, testen en nog meer testen

Je vraagt je misschien af hoe dat percentage dan verhoogd wordt. Het antwoord hierop is testen, testen en nog meer testen. Door wijzigingen door te voeren waarvan de CRO specialist denkt dat deze een goede invloed hebben op het conversiepercentage wordt er telkens gekeken wat er wel of niet werkt. Zijn de resultaten goed, dan wordt de wijziging overal doorgevoerd. Vallen de resultaten tegen, dan wordt er een volgende test ingezet. Zo groeit het conversiepercentage langzaam maar gestaag.

Nu weet je wat CRO is

We hopen dat je het interessant vond om erachter te komen wat CRO nu eigenlijk is en hoe het een beetje werkt. Misschien wil je dit wel als werk gaan doen. Dat zou geen slechte baan zijn!